Thursday, October 1, 2015

Goals for JPN 101 (revised)

I want to improve:

  • Speaking speed 
  • Reading speed
  • Pitch and rhythm
  • Correct grammar use 
  • Vocabulary
How I will improve:
  • Ask my Japanese roommate, ゆすけさん, for help
  • Attend office hours at least once a week 
  • Make vocabulary flash cards through Quizlet 
  • Learn pitch patterns for new vocabulary
  • Use the speech practice exercises from Nakama textbook or online shadowing exercises for 10-20 minutes at least every other day 
  • Read Japanese text (maybe manga?) on the weekends 
  • I should start watching アニメ or 日本のえいが ... Any recommendations? 

7 comments:

  1. はじめまして!わたしのなまえははやしななこです。おおさかにあるりつめいかんだいがくのいちねんせいです。びじねすとえいごをまなんでいます。18さいです。
    あにめは「めいたんていこなん」や「なると」をおすすめするよ!
    どうぞよろしくおねがいします:)

    Hi! I'm Nanako Hayashi. I'm 1st year of Ritsumeikan University in Osaka and I study business things and English. I'm 18 years old.
    I recommend watching "Detective Conan" or "Naruto"
    Nice to meet you ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. はじめまして!どもありがとうございます!

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. はじめまして!わたしはアンジェラ です。Columbia だいがくの学生です。四年せいです。にほんの料理がとてもすきです!わたしの趣味はポップ音楽です。にほんごのべんきょうはたのしです。

    ReplyDelete
    Replies
    1. そですか。ぼくのせんこはせいぶつがくです。そして、一年せです。どうぞよろしく!

      Delete
  4. Navaretteさん、はじめまして!わたしはコロンビア大学の学生です。アニメがわかりませんが、にほんのえいががすきです。にほんのえいがをみましたか。らしょもんはとてもいいえいがです。

    ReplyDelete
    Replies
    1. はじめまして!
      ぼくはそれのえいがおみませんでした。でも、ありがとfor the recommedation!
      どうぞよろしく。

      Delete